Mark Diebels: de advocaat met het koele hoofd en warme hart

Netwerkclub BNI De Watertoren kenmerkt zich door de diversiteit aan branches, vaklieden en expertises. Maar wat beweegt deze ondernemers? Wat maakt hun vak boeiend en wat kunnen we van ze leren? Laten we ze eens onder de loep nemen. Dit keer Mark Diebels, arbeidsrechtadvocaat bij KZO |013 Advocaten Tilburg.

Mark, wat zijn jouw drijfveren om te ondernemen?

Ik ben een advocaat met een ondernemersgeest. Ik heb ideeën en een duidelijke visie op de advocatuur. Hoe je een praktijk toekomstbestendig inricht en je je kunt onderscheiden. Bijvoorbeeld door specialisme. Of door van je identiteit je kracht te maken: laagdrempelig, met een koel hoofd en een warm hart. Het was voor mij niet meer dan logisch om in 2010 tot de maatschap toe te treden en mee te bouwen aan ons kantoor.

Wat onderscheidt jou van andere advocaten arbeidsrecht?

Ik ben een echte specialist. Dat woord lijdt aan inflatie. Iedereen noemt zich marketingtechnisch graag een specialist. Voor mij betekent het dat je door extra studie, promoveren en ervaring meerwaarde levert ten opzichte van andere arbeidsrechtadvocaten. Specialisme moet je waarmaken. Dat is wat ik dagelijks doe.

Wat brengt zo’n BNI-lidmaatschap jou?

Kwalitatief netwerken is belangrijk. Bij BNI leer je je medeleden goed kennen. Dat schept vertrouwen en geeft rust. Je durft met een gerust gevoel mensen aan te bevelen en samenwerkingen aan te gaan. Dat is voor mij waardevoller dan overal je kaartje achterlaten.

Wie bewonder jij?

De Tilburgse journalist en politicoloog Dr. Ralf Bodelier. Om zijn positivisme en zijn streven naar een betere wereld. Dat klinkt idealistisch, maar hij leert ons kijken naar wat er wel goed gaat in plaats van wat er beter moet. Optimisme als morele keuze. Of zoals hij zelf zegt over de wereldproblematiek: “Het besef dat er nog niets is beslist, verplicht je om er iets aan te doen.”

Welk zakelijk inzicht deel je graag met ons?

Durf te zijn wie je bent. Mensen doen zaken met mensen, en zoeken naar authenticiteit. Het is een cliché, maar laat los wie je denkt te moeten zijn in de ogen van anderen. Blijf vooral trouw aan jezelf. Jij doet de dingen op jouw manier en dat is goed.

Welk motto past bij jou?

Onze slogan: KZO|O13 Mensen in de rechten. Daar herken ik me in. Als advocaat kies ik bewust voor een aanpak waarbij de mens achter de cliënt leidend is. Bij elk geschil of conflict is de eerste vraag aan mijn cliënt: wat wil jij bereiken, wat vind jij belangrijk?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>